Translate to multiple languages

Subscribe to my Email updates

https://feedburner.google.com/fb/a/mailverify?uri=helgeScherlundelearning
Enjoy what you've read, make sure you subscribe to my Email Updates

Thursday, August 25, 2011

Danmarks første underviser certificeret i e-læringspædagogik

Michael Lund-Larsen, Centerchef skriver i det sidste nye nyhedsbrev fra eVidenCenter:

Photo: eVidenCenter
Udtalelse fra den første e-læringscertificerede i Danmark, Carsten Chemnitz, lærer på Aalborg Handelsskole.

"Inden jeg startede på de 8 moduler om e-læring hos eVidenCenter, blev jeg bedt om at skrive hvad mine forventninger og mit mål med kurserne var. I den forbindelse skrev jeg at jeg ikke kunne se den reelle forskel på e-læring og fjernundervisning og at mit mål var, dels at "se lyset", og dels at blive i stand til selv at lave e-læringsforløb som fungerede og var spændende.
Begge dele er blevet opfyldt til fulde og jeg er i dag en varm fortaler for de muligheder e-læring giver, specielt indenfor differentiering af undervisning.

Jeg kan derfor klart anbefale eVidenCenters kurser til alle der, ligesom jeg havde, har svært ved at se hvad E-læring kan bruges til, eller alle som synes deres undervisning trænger til et nyt pift."

Stort tillykke til Carsten Chemnitz!

Certificering i e-læringspædagogik

Photo: eVidenCenter
Certificeringen er en mulighed for at kompetenceudvikle lærere i pædagogisk anvendelse af e-læring. I de virtuelle certificeringskurser løses en praktisk e-læringsproblemstilling fra deltagerens egen praksis som en del af kompetenceudviklingen. En godkendt certificeringsopgave baseret på i alt 8 kurser, giver adgang til at indstille sig til modulprøven på Mediepædagogik eller modulprøven på Informationskompetence på den pædagogiske diplomuddannelse (Pd).
Se mere her.

Relateret link
Se mere om certificering i e-læringspædagogik her. (PDF)

Kilde: eVidenCenter